Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JK

pesimistka7

16. 5. 2012 7:55
Nekonečný příběh....

Z vlastní zkušenosti můžu říct, že nastne-li problém - nikomu nepřeji! - a ten u mne (po bezproblémovém těhotenství a přirozeném porodu BEZ medikace) "šéfovala" příroda, nemohla jsem to ovlivnit i kdybych byla "sebeodvážnější", sebezkušenější rodička se sebelelpší přípravou, pročetla x knih a zajistila si nejzkušenější PA a x dul - bude Vám naprosto jedno jak to v porodnici vypadá i to, zda se třeba personál neusmívá, ale budete rád/a/i, že je kolem Vás tým odborníků, přístroje, operační sál, infuze a tím i ČAS na vaší straně.

Pokud vše proběhne dobře, otevírá se prostor pro případnou kritiku čehokoliv, prostředím počínaje - samozřejmě může být i oprávněná, někdy ovšem také pramenící z "nesplněných představ" (zda všechny opravdu bylo možné splnit, se zpravidla nedozvíme).

0 0
možnosti
JK

pesimistka7

16. 5. 2012 7:56
Nekonečný příběh....pokrač.

Pokud je to doma bez problémů, vyprávějí se příběhy plné "nadpozemských zážitků", ženských a vesmírných energií, propojení s bůhví čím a reakce spřízněných jsou samé "plácání po zádech" a oceňování "odvahy" (nu, ať si to dámy užijí...). Všimněte si, že o případech, kdy "domácí" skončilo v porodnici se nevyprávějí, i když to nakonec dopadlo dobře, "odvážné svobodné rozhodnutí" se na odiv nedává, možná pochybení "jejich" PA se nepřipouští (případná kritika lékařů = vždy "hon na čarodějnice"...), ne tak pochybení lékařská (které už po zkušenostech beru s rezervou, což ale neznamená, že je vylučuji!).

0 0
možnosti
M

mevak

15. 5. 2012 21:14
Já vidím také kompromis ........

.....porod doma , s účastí všech příbuzných, ale před domem s nachystanou sanitkou první pomoci s porodníkem a asistentkou. Pak to jaksi nebude problém. Takové porody doma budou v pohodě.  !!

1 0
možnosti
ZS

škovras

15. 5. 2012 21:46
Re: Já vidím také kompromis ........

;-D

0 0
možnosti
A

Alka1

15. 5. 2012 18:22
Vámi navrhované řešení

"napůlcest" tu již bylo.. Tzv. porodní dům - v areálu nemocnice - porodnice, kde by rodička byl v domácím prostředí s porodní asistentkou v dosahu lékaře a technického vybyvení pro případné komplikace. Bohužel na nátlak lékařů a pojišťoven byl zrušen...

Ono víte, jsou komplikace a komplikace..  Totiž některé mohou vzniknout následkem, stresu rodičky, ale hlavně jak důsledek lékařských zásahů do průběhu porodu.

Pro rýpaly, mám tři děti narozené v prodnici 25,19 a 9 let - a právě proto, jak se měnil přístup k rodičce v čase a místě. poslední porodnici jsem pečlivě vybírala, říkám, že na pohodě rodičky záleží.V

0 0
možnosti
A

Alka1

15. 5. 2012 18:33
Re: Vámi navrhované řešení

omluva za překlepy

0 0
možnosti
ZA

MAVIS66

15. 5. 2012 17:17
Budu

mluvit pouze za sebe. Vzdy jsem rodila jen v porodnici a nikdy by mne ani nenapadlo rodit doma. A spatne zkusenosti ? Urcite mam, presto mi to neodradilo od toho mit deti.

Prvni porod: katastrofa, doktor byl opily, po porodu se o me nikdo nezajimal a me dite bohuzel po tydnu zemrelo. Necitlivy pristup personalu, ani nevedeli, ze jsem prisla o dite, jelikoz bylo prevezeno do jine nemocnice.

Druhy porod: parada, po 10 min. po prijezdu do porodnice se mi narodila dcera a personal byl uchazejici.

Treti porod: celkem OK, bohuzel me dite opet zemrelo. Personal byl pri porodu celkem dobry, ale po te jsem je uz nezajimala, zadne dite jsem nemela, tak co...

Ctvrty porod: super, sice to trvalo, ale mam dvojcata - kluky a personal byl po celou ( opravdu dlouhou ) dobu naprosto uzasny. Tak ted si to preberte ;-D

3 0
možnosti
PH

petrph

15. 5. 2012 16:59
ano, přesně to co píšete úplně na konci

jsme zase  u toho kdo to bude platit.To co popisujete lze zařídit i s pomocí současných  nadstandardních pokojů. Tam lze, i podle požadavků rodičky vytvořit nějaké prostředí ,může si tam přinést svoje osobní věci, mít tam potřebné  soukromí, mohou tam s ní být třeba i její příbuzní..atd ..Toto všechno už funguje v jiných případech léčení, zlomeniny, operací, zaplať si, dostaneš nadstandardní pokoj a tam si žij jako v Frakrajchu. Že si, podle nových zdravotních zákonů můžeš připlatit i nějakého určitého (kvalitnějšího, příjemnějšího) doktora či ošetřovatelku.

Ta podstatná otázka je, zda by toto měly dostat rodičky automaticky a zadarmo - na úkor pacientů v jiných odděleních...

0 0
možnosti
AK

anna_kralikova

15. 5. 2012 18:44
Re: ano, přesně to co píšete úplně na konci

No, já nadstandard chtěla a skutečně ráda bych si ho zaplatila, kdyby ovšem dané pokoje nebyly beznadějně obsazené (fakultní nemocnice). Skončila jsem na pokoji pro dvě maminky jako ta třetí na přistýlce na vrzající "převozní" posteli, na kterou jsem lezla přes schůdek a skončila s oteklýma nohama (za celé těhotenství mi nenatekly). Zážitek starý dva měsíce. Ano, jsem šťastná, že mám svoji holčičku, ale na pobyt tam vzpomínám s odporem - netýká se samotného porodu, personál byl úžasný, já úděsná :-)

0 0
možnosti
F

furtkecal@seznam.cz

15. 5. 2012 16:48
pro mně a za mně, ať si rodí třeba v lese jako indiánky,

ale nemůžou v tom případě počítat s přítomností lékařského personálu a lékařských přístrojů 8-o!!

5 0
možnosti
ZA

MAVIS66

15. 5. 2012 16:58
Re: pro mně a za mně, ať si rodí třeba v lese jako indiánky,

Ano, to je fakt.

0 0
možnosti
  • Počet článků 45
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1943x
Demokracii je nejen nutné bránit, ale také si uvědomovat její nedostatky a hranice. Naší morální povinností je její neustále vyvažování a ochrana proti těm, kteří ji chtějí pod falešnou záminkou její ochrany zničit.

Seznam rubrik