Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
S

svi,utec

5. 9. 2011 15:30
Laktační psychóza

Předpokládáš, že v laktační psychóze člověk ví, co dělá, a může se ovládat. První i druhé je špatně - rozjetá neléčená laktačka je jako ruská ruleta, nezáleží na pacientce, jak dopadne, je to jen souhra náhod.

Jestli tahle paní měla nebo neměla laktačku, nikdo z nás samozřejmě neví.

0 0
možnosti
RK

Bobstajn

5. 9. 2011 15:34
Re: Laktační psychóza

Myslím, že laktační psychózu jsem do tohoto článku neměl uvádět, třebaže si za tím stojím. Zastínilo to hlavní myšlenku, tj. odpovědnost jedince za svá rozhodnutí bez ohledu na okolnosti

0 0
možnosti
PB

arrosage

5. 9. 2011 15:14
No..

přál bych vám koňskou dávku laktační psychozy, ono by vám to třeba trošku poopravilo názory.. jinak to bohužel jako muž nejspíš nepochopíte.. měl jsem kamarádku, kterou to těžká laktační psychoza zcela zničila.. dokud to neuvidíte na vlastní oči neuvěříte..

0 0
možnosti
RK

Bobstajn

5. 9. 2011 15:30
Re: No..

Máte naprostou pravdu, jako muž si o tom mohu přečíst nebo se o tom nechat poučovat, ale nikdy zcela nepochopím pocity té ženy. Věřím tomu, že dotyčná nemusela zcela dohlédnout následků svého jednání, i to, že toho bude do konce života litovat. Ale nic nezmění můj názor na to, že to vždy bude právě a jen ona, která je za tento čin zodpovědná. Nemůžeme přenášet odpovědnost nikam jinam. Kde bychom potom stanovili hranici, kde by jí její diagnóza ochraňovala? Kdyby zabila i sousedy, kteří jí nepomáhali? Nebo celou vesnici, která se o ní nezajímala?

0 0
možnosti
PK

mavido

5. 9. 2011 14:47
Matka ?

Taky jsem prodělala laktační psychózu, ale můj syn to přežil a přidali jsme k němu pár dalších kousků. Taky jsem v hluboké finanční krizi, když už jsem měla pocit, že není jiné řešení, uvažovala nad sebevraždou - a pak jsem měla dilema. Buď jsem děsnej srab, když se zabiju a děti tu nechám napospas tomu, co sama nezvládám. Nebo je zabiju taky, což je ovšem šílenej nápad. Takže - dokážu pochopit, že na to někdo myslí, ale nepochopím, když to udělá. Jsem sice psychicky labilní, ale tohle je i na mě silný kafe. Jestli si to přeci jen jednou hodím, tak sama za sebe. Radši srab než vrah.

0 0
možnosti
PB

arrosage

5. 9. 2011 15:15
Re: Matka ?

buďte ráda, že jsem prožila jen lehčí příznaky..

0 0
možnosti
M

momoko

5. 9. 2011 14:06
Ubohé

Je jenom to,že soudíte aniž  o případu víte víc,než co je psáno v tisku.Rv

0 0
možnosti
RK

Bobstajn

5. 9. 2011 15:01
Re: Ubohé

Prosím, čtěte pečlivě texty, které chcete komentovat. Nebaví mě stále vysvětlovat věci, které jsou v článku uvedeny. Přečtěte si laskavě pečlivě druhý odstavec...

0 0
možnosti
MK

Real4m

5. 9. 2011 13:04
Svádí / nesvádí

není otázka. Laktační psychóza nebo sociální poměry, také není otázka. Tak či onak je třeba najít VRAHA a toho po zásluze potrestat, v tomto případě obzvlášť vyjímečně tvrdě.

děti = budoucnost

0 0
možnosti

oldiess

5. 9. 2011 12:16
Kde jste vzal to,že většina diskutujících to svádí na poměry

Navíc i v tomhle jste ulítnul: " zdravotní problémy nebo laktační psychózu, nemá matka právo sahat na život dítěte" - pokud u někoho nastane tak vážnej psychickej problém, tak asi těžko přemýšli nad tím,jestli má na něco právo. Mmch co to je "právo sahat na život dítěte"?

0 0
možnosti
RK

Bobstajn

5. 9. 2011 14:58
Re: Kde jste vzal to,že většina diskutujících to svádí na poměry

Názor na většinu viz níže, připouštím, že s laktační psychózou jsem vstoupil na tenký led, ale vadí mi, když na ni lidé automaticky odkazují a zbavují tak matku jakékoliv viny. Morálně jsme všichni vždy zodpovědní za své činy, okolnosti potom jen tuto odpovědnost v kontextu společenské přijatelnosti upravují.

0 0
možnosti
IH

misaviki

5. 9. 2011 10:21
Laktační psychóza

Svalovat vinu na vládu je hovadina, kdyby na tom ta paní a jeji muž byli tak děsně finančně bídně, asi těžko se budou stěhovat z bytu do domku (i když starého). A když už by byli, proč další dítě. Ale vaše "laktační psychóza neospravedlňuje k vraždě" je jaksi mimo mísu. Laktační psychóza je stav, kdy dotyčná neví, co dělá. Ona se nerozhodne jen tak z plezíru zabít dítě, je to dáno psychickým stavem. Je to obrovské neštěstí a žena takto postižená za to skutečně nemůže. Jedná pod vlivem nemoci a po probrání se z takového stavu ji čeká doživotní peklo výčitek z toho, co spáchala. Paní je mi líto, myslím, že jednala pod vlivem právě laktační psychózy. Čerstvě narozené mimčo, další tři děti, stěhování a jak to vypadá, chlap se na ni v tom všem chtěl vykašlat a odejít od ní. Myslím, že i kdyby paní pobírala přídavky 5 x větší, z takového psychyckého tlaku jí muselo nutně hrábnout.

2 0
možnosti
RK

Bobstajn

5. 9. 2011 11:28
Re: Laktační psychóza

Jistě, já pochopitelně znám teoretickou definici i průběh laktační psychózy (LP), i když bych mohl namítnout, že i v případě prodělání LP je pravděpodobnost zabití dítěte v řádech jednotek procent. Nehledě k tomu, že tady matka postupně obešla a zabili všechny čtyři děti, z čehož, pokud vím, min. na jedno musela počkat, až přijde ze školy. Ale jedná se mi zde víc o morální hledisko. Nelíbí se mi bagatelizování věci na "měla LP, takže za to nemůže, je to vlastně chudák". Je otázkou, nakolik se do této situace dostala vlastní vinou...

0 0
možnosti
AC

Agatha Christie

5. 9. 2011 10:08
Tato vláda a její obhájci by se neměli bát zodpovědnosti.

Mnozí lidé patřící dosud do střední vrstvy se beznadějně propadají mezi chudinu. Má-li pak žena, která je v podstatě samoživitelka, hrůzu z budoucností svých dětí i sebe, není vyloučeno, že sáhne po drastickém řešení. Vláda promíjí dlužníkům miliardy, plošně škrtá na rodinách s dětmi a dalších potřebných, nechť se tedy nediví jejich řešení. Zotročovat lidi a strkat před důsledky hlavu do písku dokáže jen zbabělec.

0 0
možnosti
MM

myskamiki

5. 9. 2011 9:33
off topic

autore, ty 3 vykricniky !!! je logo Ostravy a nasi papalasi za nej vyhodili par milionu, tak doufam, ze platite za jeho uziti ;-)

1 0
možnosti
RK

Bobstajn

5. 9. 2011 9:51
Re: off topic

Pravdu díte! Jako sebestředný pražák jsem o tom neměl ani ponětí, ale už jsem si doplnil vzdělání. Tři vykřičníky za dva míče? Sakra, vybral jsem si špatné povolání... :)

0 0
možnosti
SJK

spatřil jsem kometu

5. 9. 2011 9:18
Také jsem pročítal diskuze

a těch příspěvků, které označovaly matku za oběť současného režimu byla jen hrstka...zalespoň de...Možná tak na Novinkách, ale tam víme, co píše. Takže napsat, že "vetšina/!!!/" se mi zdá nadnesené;-);-)

2 0
možnosti
RK

Bobstajn

5. 9. 2011 9:57
Re: Také jsem pročítal diskuze

Většinou říkám více jak polovina, a za tím si stojím, a i to mi přijde nebezpečně moc. Dnes to procházím znovu a žádná změna, jenom mají nového viníka - nevšímavé sousedy...

0 0
možnosti
  • Počet článků 45
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1943x
Demokracii je nejen nutné bránit, ale také si uvědomovat její nedostatky a hranice. Naší morální povinností je její neustále vyvažování a ochrana proti těm, kteří ji chtějí pod falešnou záminkou její ochrany zničit.

Seznam rubrik